Kinderpostzegelactie 2019 gestart | BrielsNieuwsland.nl
<SCRIPT SRC="//secure.adnxs.com/ttj?id=5221872&cb=[CACHEBUSTER]&referrer=brielsnieuwsland.nl&pubclick=[INSERT_CLICK_TAG]&postcode=323" TYPE="text/javascript"></SCRIPT>
Logo brielsnieuwsland.nl

Kinderpostzegelactie 2019 gestart

  •   726 keer gelezen   Actueel

Regio – De 71ste Kinderpostzegelactie is gisteren symbolisch afgetrapt door Beau van Erven Dorens die de eerste bestelling plaatste bij een daklozenopvang van het Leger des Heils in Amsterdam. Het thema van de Kinderpostzegelactie is dit jaar 'Dichtbij ieder kind'. Vanaf vandaag gaan 160.000 kinderen uit groep 7 en 8 door het hele land langs de deuren om Kinderpostzegels en andere producten te verkopen. Hiermee helpen zij kinderen in de daklozenopvang een goed thuis te geven.
 
In Nederland moeten ieder jaar veel kinderen, vanwege een onveilige thuissituatie of vanwege schulden, met hun gezin het huis uit. Onder het motto 'Dichtbij ieder kind' gaat Stichting Kinderpostzegels een deel van de opbrengst gebruiken om de 8.500 Nederlandse kinderen die in de vrouwen- of daklozenopvang zitten, te helpen. De faciliteiten in de opvangcentra zijn verre van optimaal voor de opvang van kinderen. In overleg met professionals en verschillende betrokkenen die in de opvang zitten of hebben gezeten, wordt gekeken hoe kinderen zich sneller en beter thuis kunnen gaan voelen.
 
Beau van Erven Dorens: "Wat fijn dat Kinderpostzegels zich dit jaar inzet voor al die kinderen in de daklozenopvang in Nederland. Ik vind het ongelooflijk dat in een welvarend land als het onze 8.500 kinderen in een daklozen- of vrouwenopvang wonen. Ik ben dan ook met trots de ambassadeur van de Kinderpostzegelactie 2019!"  
 
Kinderpostzegels 2019
Dit jaar staan de hoofdpersonen uit de kinderboeken Dik Trom, Kruimeltje, de Kameleon, de Drieling en Pietje Bell op de Kinderpostzegels. Jeroen den Tex, hoofd Marketing en Communicatie van Stichting Kinderpostzegels: "Het nostalgische gevoel dat je krijgt van deze avonturenboeken, waarin de jeugd zo ongecompliceerd en veilig lijkt, vormt een schril contrast met de realiteit van het leven van kinderen in de opvang. Het is onze droom om met de opbrengst van de Kinderpostzegelactie die kinderen te helpen aan een veilig, welkom thuis."
 
Het is het 71ste jaar op rij dat kinderen van de basisschool langs de deuren gaan om verschillende producten – waaronder postzegels – te verkopen. In 2018 werd er 9,4 miljoen euro opgehaald.


<SCRIPT SRC="//secure.adnxs.com/ttj?id=5221872&cb=[CACHEBUSTER]&referrer=brielsnieuwsland.nl&pubclick=[INSERT_CLICK_TAG]&postcode=323" TYPE="text/javascript"></SCRIPT>
Meer berichten
<SCRIPT SRC="//secure.adnxs.com/ttj?id=9768057&size=160x600&promo_sizes=120x600&cb=[CACHEBUSTER]&promo_alignment=center&referrer=brielsnieuwsland.nl&pubclick=[INSERT_CLICK_TAG]&postcode=323" TYPE="text/javascript"></SCRIPT>
<SCRIPT SRC="//secure.adnxs.com/ttj?id=5221873&cb=[CACHEBUSTER]&referrer=brielsnieuwsland.nl&pubclick=[INSERT_CLICK_TAG]&postcode=323" TYPE="text/javascript"></SCRIPT>