BrielsNieuwsland.nl - Zonnige en geslaagde 'Kom in de Kas' dag
<SCRIPT SRC="//secure.adnxs.com/ttj?id=5221872&cb=[CACHEBUSTER]&referrer=brielsnieuwsland.nl&pubclick=[INSERT_CLICK_TAG]&postcode=323" TYPE="text/javascript"></SCRIPT>
Logo brielsnieuwsland.nl
Foto: Jos Uijtdehaage

Zonnige en geslaagde 'Kom in de Kas' dag

  •   122 keer gelezen   Actueel

Westvoorne/Brielle - Tijdens het 'Kom in de Kas' van afgelopen weekend liet de glas-tuinbouwsector in Westvoorne en Brielle de consument kennis maken met de kleurrijke wereld die achter het glas van de kas schuil gaat. Enthousiaste glastuinbouwondernemers lieten zien hoe zij dag in dag uit bezig zijn om smaakvolle groenten, kleurige bloemen en verrassende potplanten te kweken. En dat ze voortdurend op zoek zijn naar nieuwe smaken, nieuwe kleuren en vormen, op een manier die schone en veilige producten oplevert.

In de kassen worden kleurrijke producten gekweekt. Bloemen en planten in prachtige tinten en heerlijke glasgroenteproducten die ook in steeds meer kleuren beschikbaar zijn. De glastuin-bouw gaat voor een kleurrijke toekomst. Producten worden gekweekt op een efficiënte manier: er wordt zorgvuldig met energiebronnen, water en voedingsstoffen omgegaan. Alles wordt afgestemd naar behoefte van de plant. En als planten zich niet helemaal lekker voelen wordt dit zo veel mogelijk op een biologische manier opgelost. Tijdens Kom in de Kas vertelden de kwekers dit kleurrijke verhaal van de sector.

Activiteiten

Naast een kijkje in de kas werden tijdens Kom in de Kas diverse activiteiten voor jong en oud aangeboden. In productpresentaties op de bedrijven werd getoond hoe kleurrijk het produc-tenaanbod is. Met de KomInDeKas app konden de kinderen op zoek naar de helden van de kas en bij de groentebedrijven kon er worden geproefd van het lekkers dat in de kas wordt gekweekt.

Over Kom in de Kas

Kom in de Kas is het grootste publieksevenement van de Nederlandse glastuinbouw en werd dit jaar voor de 41keer georganiseerd. Zo'n 200 bedrijven verspreid over Nederland openden hun deuren om te laten zien waar ze trots op zijn: mooie, verse, gezonde en veilige natuurproducten. Kom in de Kas werd mede mogelijk gemaakt door GroentenFruit Huis, Royal FloraHolland, Interpolis en Rabobank. 

Fotografie: Jos Uijtdehaage

reageer als eerste

<SCRIPT SRC="//secure.adnxs.com/ttj?id=5221872&cb=[CACHEBUSTER]&referrer=brielsnieuwsland.nl&pubclick=[INSERT_CLICK_TAG]&postcode=323" TYPE="text/javascript"></SCRIPT>
Meer berichten
<SCRIPT SRC="//secure.adnxs.com/ttj?id=9768057&size=160x600&promo_sizes=120x600&cb=[CACHEBUSTER]&promo_alignment=center&referrer=brielsnieuwsland.nl&pubclick=[INSERT_CLICK_TAG]&postcode=323" TYPE="text/javascript"></SCRIPT>

Poll

<SCRIPT SRC="//secure.adnxs.com/ttj?id=5221873&cb=[CACHEBUSTER]&referrer=brielsnieuwsland.nl&pubclick=[INSERT_CLICK_TAG]&postcode=323" TYPE="text/javascript"></SCRIPT>