Afbeelding
Column

Pure reclame

Algemeen 354 keer gelezen

Waarschijnlijk kan de gebruikelijke ondernemersavond in de Sint Catharijnekerk in november niet door gaan. Geen drukbevolkte kerkvloer dus met geanimeerd netwerkende plaatselijke ondernemers. En mogelijk ook geen nominaties voor de ondernemersprijs van het jaar, waarnaar we altijd zo uitkijken. De corona is ook hier de grote spelbederver. Het is immers onmogelijk om in deze tijd normaal te ondernemen. Voor veel middenstanders, horecaondernemers en ZZP’ers ligt de focus allereerst op overleven. Het is geweldig hoeveel veerkracht ze tonen en hoeveel nieuwe initiatieven ze bedenken. Het is ook geweldig dat er in deze moeilijke tijd een aantal nieuwe winkeliers in Brielle zijn begonnen. Dan moet je lef en passie hebben. Petje af daarvoor.

Eén initiatief mag wat mij betreft nu al dé topper van 2020 worden genoemd. Dat is de reeks zomerconcerten die als ‘De Tuin van 2020’ bij brasserie de Brielsche Aap plaats vond. Gedurende 45 dagen hebben Nederlandse topbands en topzangers en – zangeressen opgetreden in de intieme, sfeervol ingerichte, groene ambiance van onze veste. Circa 125 optredens, 3 maal per dag, bijna altijd uitverkocht. Zo’n 140 gelukkigen mochten er telkens bij zijn. In totaal dus meer dan 17.000 muziekliefhebbers, waarvan de helft uit onze regio, maar daarnaast uit alle Nederlandse windstreken. Velen van hen waren voor het eerst in Brielle en keken hun ogen uit. Onze restaurants, hotels en winkels profiteerden ervan. De spin-off van de Tuin van 2020 was dus grandioos.

Het was wat de eigenaren van de Brielsche Aap en ikzelf hadden gehoopt. Ik had aarzelingen toen het initiatief half juni op mijn tafel landde. Evenementen waren nog verboden en andere gemeenten hadden al nee gezegd. Wel was er uitzicht op mogelijke versoepeling en daarom besloten we pal achter dit initiatief te gaan staan. Er was vertrouwen in de ondernemers en de organisatie wat betreft de coronapreventie. Een te mooie kans dus om voorbij te laten gaan. Mijn vrees voor de aanzuiging van honderden fans naar het Ravelijn bij sommige artiesten, bleek ook ongegrond. Het was vanaf dag 1 een festijn met een goede vibe. De artiesten waren zeer enthousiast, waarbij ik met name Typhoon en zijn broer Randell noem. Prachtige mensen. De samenwerking tussen ondernemer, producent Tribe BV, gemeente en politie was voorbeeldig. Zelfs de weergoden werkten (meestal) mee. De diverse berichten in de media bevestigden dat positieve beeld. Wat mij betreft verdienen ondernemers A.W. Brokking en Edith Schoo van de Brielsche Aap daarom de prijs voor de beste promotie van Brielle in 2020.

Stuur jouw foto
Mail de redactie
Meld een correctie

Uit de krant