
Jubilarissen in het zonnetje tijdens jaarlijkse korpsavond
Actueel 1.000 keer gelezenZwartewaal - Tijdens de jaarlijkse korpsavond van de blusgroep Zwartewaal zijn traditiegetrouw de jubilarissen weer door burgemeester van Voorne aan Zee, Arno Scheepers, in het zonnetje gezet.
De korpsavond is het jaarlijkse moment om jubilarissen in het zonnetje te zetten en vorderingen en diploma’s uit te reiken. Arno Scheepers nam tijdens de avond het woord en blikte terug op het jaar 2025. “Het is een heel intensief jaar geweest”, aldus Scheepers. De burgemeester haalde het busongeluk op de Groene Kruisweg bij Zwartewaal aan en prijsde de brandweer op het goede en snelle handelen. “Verder is het jaar ook druk geweest met veel andere incidenten en oefeningen. Dat heb ik wel geleerd het afgelopen jaar: op Zwartewaal kun je altijd rekenen. Wat ik tekenend vind voor de toewijding van de brandweer hier, is dat er mensen zijn die een eigen autobedrijf hebben en als de pleuris uitbreekt, doen ze gewoon het bedrijf dicht en komen ze gelijk in actie. Fantastisch om te zien.”
Jubilarissen
Vervolgens werden jubilarrisen Henk Geilvoet en Sjaak Monteny door Scheepers in het zonnetje gezet. Geilvoet is al meer dan 35 jaar brandweerman en Moneteny is al meer dan 40 jaar in dienst.
Ook ontvingen personeelsleden een bevordering: Megan van Luijk, Patrick Claessens, Arjen Kik en Jolanda Toth. Drie leden ontvingen een diploma: Megan van Luijk (manschap), Kees-Jan vd Harst (manschap, C-rijbewijs en Pompbediener) en Dennis Schrauwen (C-rijbewijs, Pompbediener en Workshop ‘De oefenavond’).
Foto’s door Wil van Balen


























