
Rockanje moet genoegen nemen met punt
Algemeen 639 keer gelezenAbbenbroek – Rockanje bleef afgelopen zaterdag in de derby bij Abbenbroek steken op een 1-1 gelijkspel. ‘Misschien hadden we in de slotfase nog de winnende kunnen maken,’ zag trainer Harry Rusken van Rockanje, ‘maar dan zouden we wel wat teveel gekregen hebben…’
De wedstrijd bij Abbenbroek werd de terugkeer van doelman René van der Meiden die van de lange coronastop gebruik maakte om te herstellen van de hardnekkige liesblessure die hij al in oktober van het vorige jaar opliep in de uitwedstrijd bij WFB in Ouddorp. Ook Van der Meiden kon echter niet voorkomen dat Jean Paul van Diggelen Abbenbroek na een klein kwartier spelen naar de 1-0 schoot. Nog voor rust tekende Vince van de Pol met zijn vierde seizoenstreffer voor de gelijkmaker: 1-1.’
Over en weer
‘En daarna werd het een spel van over en weer’, aldus Rusken. ‘Echt goed voetballen was nauwelijks mogelijk op het zware veld. Joh, wij kunnen goed leven met dit gelijkspel, hoor. Kampioen worden we niet. Ik weet bijna zeker dat we straks zo rond de vijfde plek gaan eindigen. De groep moet uit die wetenschap de rust en de overtuiging halen om lekker vrijuit te durven voetballen. En wie weet, gaan we dan nog meedoen om een periodetitel. Nacompetitie zou een leuk toetje opleveren.’















